The Man Who Played God (1932)

Alternatieve titel: The Silent Voice

1 stem

geregisseerd door John G. Adolfi
met George Arliss, Violet Heming en Bette Davis

Door een ontploffing wordt Montgomery Royale, wereldberoemd en gefortuneerd pianist, compleet doof, maar al snel wordt hij een geweldige liplezer. Om het liplezen te blijven oefenen kijkt hij uit het raam met verrekijker om te zien wat de mensen in het park allemaal zeggen. Al snel ontdekt hij dat veruit de meesten van die mensen veel grotere problemen hebben dan hijzelf en hij besluit hen te gaan helpen.

avatar van matthijs_013
Bette Davis in haar eerste rol voor Warner Bros., waar ze (op All About Eve na) haar beste films voor zou maken en daarnaast ook nog in haar pré-dominante jaren. Ze was als jonge actrice erg mooi, ik snap niet waarom ze al meteen rond deze tijd als een sexappeal-loze vrouw werd bestempeld.

De film zelf is erg goed te doen, hoewel het geen 8,0 (IMDb) waardig is. Het is een echte melodrama en ik moet toegeven dat Arliss de show steelt (ik keek 'm in eerste instantie voor Davis) met een diepgaande rol en bovenmaatse acteerprestaties.