• 8.257.891 stemmen

The Man Who Played God (1932)

Drama | 80 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titel: The Silent Voice

Geregisseerd door: John G. Adolfi

Met onder meer: George Arliss, Violet Heming en Bette Davis

Plot The Man Who Played God

"'A Modern Drama From Real Life'"

Door een ontploffing wordt Montgomery Royale, wereldberoemd en gefortuneerd pianist, compleet doof, maar al snel wordt hij een geweldige liplezer. Om het liplezen te blijven oefenen kijkt hij uit het raam met verrekijker om te zien wat de mensen in het park allemaal zeggen. Al snel ontdekt hij dat veruit de meesten van die mensen veel grotere problemen hebben dan hijzelf en hij besluit hen te gaan helpen.

image

Montgomery Royle

Mildred Miller

Grace Blair

The King (as Andre Luguet)

Harold Van Adam

Battle (as Ivan Simpson)

Appleby - the Lip Reader

The Doctor (as Charles Evans)

Mrs. Alice Chittendon

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Bette Davis in haar eerste rol voor Warner Bros., waar ze (op All About Eve na) haar beste films voor zou maken en daarnaast ook nog in haar pré-dominante jaren. Ze was als jonge actrice erg mooi, ik snap niet waarom ze al meteen rond deze tijd als een sexappeal-loze vrouw werd bestempeld.

De film zelf is erg goed te doen, hoewel het geen 8,0 (IMDb) waardig is. Het is een echte melodrama en ik moet toegeven dat Arliss de show steelt (ik keek 'm in eerste instantie voor Davis) met een diepgaande rol en bovenmaatse acteerprestaties.