• 8.352.759 stemmen

Dik Trom Weet Raad (1976)

Avontuur | 52 minuten

Genre: Avontuur

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Henk van der Linden

Met onder meer: en Tom Janssen

IMDb beoordeling: 5,7 (51)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Plot Dik Trom Weet Raad

Dik Trom moet vervelende figuren als Bruin Boon en veldwachter Flipsen steeds te slim af zijn, maar het is een lieve jongen, en dat is 'ie, dat kan vooral de invalide Harry Bakel beamen.

Ebenezer Scrooge

Oerhollandse kneuterigheid, maar soms ook best spannend, en onbedoeld grappig, zoals in de scene dat de vader van Dik Trom 's avonds aan de eettafel in slaap is gevallen en zijn vrouw hem wakker schudt en zegt: 'Kom vader, wakker worden, we gaan slapen.'

stinissen (crew films & series)

Vroeger in Zevenaar in het Astra Theater wel 30 keer gezien. De kaartjes kosten toen 1.75 (Gulden)

stinissen schreef:

Ik ook, in Geertruidenberg, ik zat daar toen bijna elke zondagmiddag, veel Disney ook.

Ebenezer Scrooge schreef:

Bij ons ook veel Pietje Bell en Pipi Langkous

stinissen schreef:

Al die jeugdfilms van producent/regisseur Henk van der Linden draaiden hier om de haverklap.

Nogal wiedes, want de drie plaatselijke bioscopen waren ook eigendom van hem, en al die films werden hier in de omgeving opgenomen.

stinissen (crew films & series)

Klopt als een bus , was wel een mooie tijd.

Ebenezer Scrooge

Is toch iets speciaals, in een dorp/stadje opgroeien maar wel naar de bioscoop kunnen. Ik denk dat veel van die bioscopen inmiddels over de kop zijn gegaan, helaas.

Brix schreef:

Dat heb ik me dus altijd afgevraagd, waar die film is opgenomen, dacht ergens in Noord-Holland, niet dus.

@Ebenezer Scrooge:

van der Linden nam zijn films op in Zuid Limburg.

Brunssum, Hoensbroek etc.

Van Robin Hood tot Sjors& Sjimmie, vanalles heeft hij gedaan in die tijd.

In een van die Dik Trom films (Dik Trom en het circus)speelden de latere Bassie & Adriaan nog mee, als acrobaten The Crocksons.

De jonge acteur die in die film de rol van Dik speelde, was de zoon van de groentenboer die bij ons in de straat woonde, en geen lieverdje, haha.

Ebenezer Scrooge

O, Zuid Limburg, wel mooi daar.

Brix

Da's waar, en ook een gemak voor van der Linden natuurlijk.

Hij had hier alles bij de hand aan locaties.

Brix schreef:

Een soort Bruin Boon zeker?

stinissen (crew films & series)

Ik heb bijna alle films heerlijk vermaak.

avatar van ForgottenSon

ForgottenSon

Gelukkig duurt deze film wel langer dan de hier genoemde 52 minuten

avatar van DiDa

DiDa

ForgottenSon schreef:

Gelukkig duurt deze film wel langer dan de hier genoemde 52 minuten

heb jij de lange versie? Die zoek ik al jaren...Hoe lang duurt jouw versie?