Jie Dao Sha Ren (1981)

Alternatieve titels: Che Diy Saai Yan | Hitman in the Hand of Buddha | The Swordsman

Hongkong
Actie

geregisseerd door Yun-Kyo Park
met Jang Lee Hwang, Eddy Ko en Chiang Wang

Plattelandsjongen Wong Jing gaat zijn broer helpen in diens rijstbedrijf. Wanneer Wong ontdekt dat een concurrerend rijstbedrijf het volk bedriegt, huren deze een topvechter in om af te rekenen met de beide broers.

dominion
Meesterlijk.

Snap ook echt niet dat hij nog maar 1 stem heeft terwijl dit zo een geweldige Kung Fu film is.
Raad deze film ook echt aan aan Ramon K en alle andere Kung Fu liefhebbers .

Deze film is met Jang Lee Hwang die ook in Drunken Master heeft gespeelt en hij is choreografeerd door Corey Yuen de Action Director van Romeo Must Die dus de gevechten in deze film zien er erg goed uit.
Jammer dat hij dan ook niet in Nederland verkrijgbaar is maar alleen in Engeland en Amerika.
Zou deze film wel graag tussen mijn collectie willen hebben .

Heb echt heel lang naar deze film gezocht want ik was de titel ervan ook vergeten dus ben nu best wel blij dat ik hem heb gevonden dus moet dan gelijk ook even een stukje schrijven.
Heb hier wel erg veel van genoten ook al is het wel een tijd geleden dat ik hem heb gezien maar kan de film nog wel erg goed herinneren.

Zelfs de acteurs deden het best wel goed en dat is vaak erg zeldzaam bij oude Kung Fu films.
Maar als je fan van Kung Fu bent moet je deze echt niet missen want dit is echt een geweldig filmpje.
En misschien weer na een herziening zal hij wel een verhoging kunnen krijgen.