La Poliziotta (1974)

1 stem

Italië

geregisseerd door Steno
met Mariangela Melato, Orazio Orlando en Mario Carotenuto

Gianna Abbastanzi, een jonge secretaresse, heeft van alles genoeg. Haar baan, haar verloofde, de familie, alles valt haar tegen. Ze walgt ook van mannen die denken dat ze hun werk beter doen dan vrouwen. Reden voor haar om een drastisch besluit te nemen. Ze gaat op reis naar Milaan en belandt ergens in een provinciestadje, waar ze een cursus volgt om bij de politie te gaan werken. Door de wet nauwgezetter te volgen dan haar collega's en meerderen, komt ze spoedig met hen in conflict. Maar dit verhindert niet dat ze ook een ware liefde leert kennen.

avatar van Mac Hammer Fan
Eerder matige komedie, maar won toch een David di Donatello Award in 1975 voor de beste actrice (Mariangela Melato).