La Veritat Oculta (1987)

Spanje
Horror / Mystery

geregisseerd door Carlos Benpar
met Conrado San Martín, Héctor Alterio en Assumpta Serna

Een Catalaan is als multi-miljonair uit Amerika teruggekeerd en bouwt in zijn vaderland een groot huis met een immense tuin. Op een dag vindt zijn knecht in de tuin een hand. Niemand weet van wie die hand afkomstig is. In plaats van naar de politie te gaan kleeft hij aanplakbiljetten aan de muren van zijn woonplaats waarin hij insinueert dat hij iets belangrijks gevonden heeft dat iemand in de omstreken van zijn huis heeft verloren. Na deze aankondiging krijgt hij elke dag vreemde personages over de vloer, die beweren iets te hebben verloren dat ze willen terugkrijgen.

avatar van Mac Hammer Fan
Eén nominatie: International Fantasy Film Award voor de beste film van Fantasporto in 1987.