• 8.257.139 stemmen

L'Ultima Chance (1973)

Misdaad / Drama | 110 minuten

Genre: Misdaad / Drama

Alternatieve titels: Last Chance for a Born Loser / Motel of Fear / Stateline Motel

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Maurizio Lucidi

Met onder meer: Eli Wallach, Ursula Andress en Fabio Testi

IMDb beoordeling: 5,3 (291)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Plot L'Ultima Chance

"Trust Nobody ... Not Even Yourself!"

Na een diefstal in een juwelenzaak in Canada plannen twee Amerikanen een vergadering dichtbij de grenzen van de V.S., om de buit te verdelen. Één van hen heeft op weg daarheen een ongeval met zijn auto en moet overnachten in een geïsoleerd motel tot zijn auto is hersteld. De eigenares van het motel, een charmante vrouw van rond de dertig, wordt verliefd op hem maar ze begint hem steeds meer te wantrouwen, vooral wanneer de politie arriveert in het motel.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Een goede misdaad/ drama film. Het verhaal zit wel stevig in elkaar en is best boeiend. Er zaten ook wat redelijk grove scene's in wat ik mij kan herrineren. Zoals een scene waar Ursula Andress in elkaar wordt geslagen, en nog eens door dezelfde persoon wordt gewurgd. De film is gewoon goed en origneel. Jammer van dat lage gemiddelde . Ik schroef het even op met een 3,5.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Nog geen 10 minuten in de film en we zitten al met een fijne auto-achtervolging in seventies-stijl.

Maar dan gaan Testi en Wallach apart van elkaar de Canadese grens over om de buit te verdelen in de VS. Helaas Testi strandt net voor de grens in een motel waar femme fatale Ursula Andress zich zit te vervelen. Dan tempert de vaart een beetje en is het wachten op Wallach die zich inmiddels flink belazerd voelt en even zijn deel van de buit op komt eisen.

Geen originaliteitsprijs maar best wel lekkere 70's-sfeertje in deze door de Italianen in Canada gesitueerde thriller.