De Vergeten Medeminnaar (1963)

Nederland
Drama / Thriller

geregisseerd door Giovanni Korporaal
met Henk van Ulsen, Pim Dikkers en Hetty Verhoogt

Een jongeman verliest zijn geheugen op het moment dat hij een mes wil kopen. Later wordt hij door de politie slapend in een park gevonden en gearresteerd op verdenking van moord. Een psychiater constateert dat hij niet simuleert en krijgt hem ter behandeling in zijn kliniek. Geholpen en aangemoedigd door een verpleegster, achterhaalt de politie telkens iets van zijn verleden. Hij ontdekt dat hij voortdurend op de vlucht is voor zijn vroegere ik.

Klinkt interessant, mag ook wel op DVD uitkomen in de reeks 'Nederlandse Filmklassiekers'

avatar van De Mees
Klinkt inderdaad interessant, de film besteld maar nog niets ontvangen (release datum 18 juni).

Verfilming van het boek Het Andere Verleden (1947) van Rico Bulthuis.

robertus65
Is deze inmiddels ook al uit?

Nee, staat wel nog losjes gepland, maar het Filmmuseum schijnt niet meer zo happig te zijn 'omdat de dvd-markt aan het inzakken is.'

avatar van De Mees
Vandaag een mailtje gekregen van bol.com dat mijn bestelling is geannuleerd,

Jammer, leek me een interessante film.

avatar van De Mees
Dus toch een DVD release!
Staat op de site van het Filmmuseum en is daar te bestellen.

robertus65
Nou de dvd is dan eindelijk uitgebracht, ik had gehoopt op een spannende film, maar dat viel me wat tegen. Jammer dat hier bij Movie Meter boven zo'n beetje het vele verhaal vermeld wordt. Spoiler?

avatar van Jean Rene
Wie kan mij vertellen in welke stad deze film is opgenomen ?
De psychiatrische kliniek in de film is het unieke kasteel Kareol in Aerdenhout, gesloopt in 1979.