Juego Sucio en Casablanca (1985)

Alternatieve titel: Dirty Game in Casablanca

Spanje
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Jesús Franco
met William Berger, Analía Ivars en Carlos Mendy

Dean Baker, een eens beroemd auteur, is gescheiden van zijn vrouw en is daardoor zo ongelukkig dat hij verslaafd is geraakt aan de drank. Hij probeert zelfmoord te plegen en speelt een pokerspel waarin degene die harten aas bezit hem moet doden. Na het spel gaat hij naar huis en treft er zijn vrouw, die om zijn vergiffenis bedelt. Nu wenst hij niet meer te sterven. Maar het is te laat. De afspraak om gedood te worden is inmiddels gemaakt.

avatar van xgogax
Een van de betere Tio Franco producties van de jaren ’80 . De film staat zo nu en dan in mijn Franco top 10 . Heb ondertussen ook enkele minuten uit het middenstuk en het einde van de film op YouTube gezet . Let wel , het einde is eigenlijk een grote spoiler .

In het middenstuk krijgt u de protagonist en zijn obsessie te zien en de mooie soundtrack te horen : Juego sucio en Casablanca (1984)

Het einde van de film --} Juego sucio en Casablanca - ending

***** / *****