Shiryôha (2005)

Japan
Horror

geregisseerd door Yôichirô Hayama
met Akiko Esaki, Kanji Furutachi en Asuka Kurosawa

Hiroshi produceert een TV show over exorcisme. De ratings worden steeds minder en hij onderneemt één ultieme poging. Jammer genoeg gaat er iets verkeerd waardoor hij plots zelf met een geest te maken krijgt. Deze mengt zich steeds meer en meer in zijn programma.

Verhaaltje dat mij bekend voorkwam.

Redelijk typische J-Horror, die alleen wat meer probeert te doen door middel van wat kleurexperimentjes en wat apartere editing. Op die momenten wordt het dan ook wat leuker.

Verder een aantal aardige schrikmomenten, maar uiteindelijk niks wat elders al niet beter gedaan werd. Film weet niet helemaal te ontsnappen uit z'n goedkope (hoop ik) roots, al worden bij momenten wel leuke pogingen gedaan.