Flame (1975)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Muziek

geregisseerd door Richard Loncraine
met Noddy Holder, Jim Lea en Tom Conti

Vanuit kleine clubs en matig bezochte optredens, weet de band Flame een steeds groter publiek aan te spreken. Ze beginnen hits te scoren en alles lijkt steeds beter te worden. Door dit onverwachte succes van de band, ontstaan er steeds meer spanningen tussen de bandleden. Het kan niet anders dan dat de band in vlammen op zal gaan!

avatar van Askikker
Mooie film over de opkomst en ondergang van de fictieve band Flame, gespeeld door de band Slade en ook redelijk naar hen gemodelleerd.

Slade was een goeie ruige band, maar voornamelijk ook een “fun” band, en daar zit m de kneep in het commercieel mislukken van deze film; Deze film is eigenlijk heel serieus.

De vier bandleden spelen eigenlijk gewoon zichzelf, en dat gaat ze meer dan redelijk goed af, Noddy Holder is gewoon een natuurtalent als acteur, maar dat was natuurlijk ook wel te verwachten.

Cru genoeg ging het floppen van deze film ongeveer samen met een mislukt Amerika avontuur, en ging het hierna snel bergafwaarts met de populariteit van Slade zelf.

Je hoeft volgens mij niet beslist een Slade fan te zijn om deze film te waarderen, misschien kan je beter juist géén fan zijn.