Desnuda Inquietud (1976)

Spanje
Drama / Horror

geregisseerd door Miguel Iglesias
met Nadiuska, Ramiro Oliveros en Gil Vidal

Roger, een psychiater, en Frank, een reporter, wonen de begrafenis bij van hun vriend Jean, die onder mysterieuze omstandigheden halfdood uit Spanje was teruggekeerd naar Frankrijk en korte tijd later stierf. Ze besluiten naar zijn woonplaats te reizen om de oorzaak van zijn raadselachtige ziekte te achterhalen. Wanneer zij er arriveren komen ze te weten dat Jean een obsessieve vriendschap had met het zonderlinge meisje Maria. De bijgelovige dorpsbewoners denken dat zij een heks is, terwijl de dokter uit de streek een realistischer kijk op haar heeft en haar beschouwt als zorgwekkend introvert.

avatar van Mac Hammer Fan
Miguel Iglesias staat op de affiche van zijn films onder de naam Miguel Iglesias Bonns. Deze film is in elk geval beduidend beter dan 'La Maldicion de la Bestia'. Het is zeker geen exploitation.