Unter der Sonne (2006)

Duitsland

geregisseerd door Baran bo Odar
met Maximilian Waldmann, Astrid M. Fünderich en Janina Stopper

Augustus 1984, een bloedhete zomer. In Los Angeles vinden de Olympische Zomerspelen plaats, Ronald Reagan maakt een grapje dat de VS weldra de USSR zullen bombarderen en de hongersnood in Afrika bereikt haar dieptepunt als er alleen in Ethiopië al dagelijks 20.000 kinderen sterven. Deze gebeurtenissen gaan langs de 12-jarige Viktor heen. Hij heeft wel andere dingen om zich druk over te maken. Alweer wordt hij door zijn ouders 'afgeleverd' bij zijn tante om de vakantie door te brengen. Zijn 15-jarige nichtje waar hij heimelijk verliefd op is ziet hem niet staan. En dan is er nog die gemene hond van de buurman, die hem een aantal jaren geleden had aangevallen. Zonder die gebeurtenis uit het verleden was die verschrikkelijke gebeurtenis destijds bij de brug wellicht nooit gebeurd. Een vergeten gebeurtenis die deze zomer weer boven komt drijven.