The Strange Affair (1968)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door David Greene
met Michael York, Jeremy Kemp en Susan George

De detective Pierce wordt ervan op de hoogte gebracht dat er een grote hoeveelheid drugs geleverd zullen worden bij Quince, het hoofd van een familie misdadigers in Londen. Maar de bandieten worden gewaarschuwd door de corrupte inspecteur Evans en zo worden ze niet gevangen. Pierce weet dat Evans achter die mislukking steekt en vastbesloten is om Quince zelf te vatten. Agent Pete Strange wordt verleid door de heel jonge 'Fred' March, maar is zich niet bewust van de banden die het meisje heeft met de onderwereld. Hij wordt in elkaar geslagen door de mannen van Quince, maar kan niemand identificeren omdat ze gemaskerd zijn. Daarop besluiten Pierce en Strange om samen te werken.