The Gambler and the Lady (1952)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Patrick Jenkins
met Dane Clark, Kathleen Byron en Naomi Chance

Jim Foster, een lichtgelovige maar succesvolle professionele gokker wordt ontredderd wanneer hij ziet dat hij zijn doel om de sociale ladder hoog te beklimmen niet kan bereiken. Hij laat zijn minnares Pat, een danseres, in de steek ten voordele van Lady Willens, een dame uit de hogere klasse. Geldafpersers teisteren de Londense casino's en wanneer de Broers Colonna naar binnen willen en tegengehouden worden vermoorden ze Jim's partner en wordt Jim gewond door een revolverschot. Hij wordt echter gered door iemand van wie hij het niet verwacht had.