• 8.351.792 stemmen

Overvallers in de Dierentuin (1984)

Familie / Avontuur | 92 minuten

Genre: Familie / Avontuur

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Christ Stuur

Met onder meer: Paul van Soest, Maurice Schmeink, Lex de Regt

IMDb beoordeling: 6,7 (35)

Releasedatum: 19 juli 1984

Plot Overvallers in de Dierentuin

Drie overvallers vluchten een dierentuin in, maar verliezen daar een briefje waarop staat waar de buit verborgen ligt. Twee jongens vinden de 'schatkaart' en gaan op avontuur uit!

avatar van Ralfke

Ralfke

• 1995 stemmen

Deze film heb ik in mijn jeugdjaren ieder jaar gezien als we met familie op Centerparcs zaten... Jeugdsentiment en nog spannend ook! ***1/2

avatar van jay73

jay73

Deze film zegt me echt helemaaaaal niks, echt nog nooit van gehoord, maar wat een te gekke filmposter is dit zeg!

avatar van frankdebruin

frankdebruin

De film heb ik in mijn bezit. En is erg grappig. Er bestaat ook een boek van. De film is opgenomen in Dierenpark Amersfoort. Er is in 1986 ook nog een televisie serie van gemaakt. Er spelen bekende acteurs in mee zoals o.a. Lex de Regt (bekend van o.a. Flodder en Familie Oudenrijn,overleden in 1991),Paul van Soest (momenteel te zien in Toen was geluk heel gewoon),Cor van Rijn,Marina de Graaf,Odette Nabbe,Martin Versluys en Bartho Braat die we natuurlijk het bekendst is als Jef Alberts in Goede Tijden,Slechte Tijden.

avatar van SSeagal

SSeagal

Vage herrinneringen van deze film, vond hem toen erg leuk, nu waarschijnlijk minder...hou het maar op **1/2

avatar van Quido

Quido

Wat een vreselijke kinderen. Op het einde komen ze meer in beeld en meteen werd de film een stuk irritanter. En dan die zogenaamd leuke grappen, met de dierentuindirecteur die geen simpel woord kon onthouden en steeds terug moest vallen op die vrouw. Of die overvaller die 'Haas' de hele tijd uitschold. Nee, het was erg simpel. Het eerste uur was nog wel aardig, maar het laatste half uur was erg slecht. **

avatar van Take One

Take One

Kan me geen ruk meer van het verhaal herinneren maar de titel brengt me diep terug in mijn jeugd. Schitterend dat dit soort films hier ook te vinden zijn.

avatar van Boy28

Boy28

Beeldkwaliteit is slecht.De film is voor het laatst in 1993 uitgezonden en zag er toen al slecht uit.Leuk om een keer te zien,dat wel.

avatar van xangadix

xangadix

Ik heb hier een heel oude VHS uitgave van gevonden voor € 1,-. Ik had er nog nooit eerder van gehoord...

avatar van Quentin

Quentin

Volgens mij ligt dit op dvd bij Bart Smit

avatar van Webby

Webby

Idd jeugdsentiment. Was vroeger 'vaak' op tv.

avatar van kaatje41

kaatje41

voor mij jeugdsentiment. zou iemand deze dvd met mij willen ruilen?

avatar van robertus65

robertus65

Onderhoudende jeugdfilm, de opmerkingen van Paul van Soest waren wel leuk , de actiescènes waren flauw. Veel bijrollen van bekende gezichten.

avatar van Phantasm

Phantasm

Vroeger al eens gezien, nu op d.v.d. Hij blijft leuk en kijkt lekker weg.

avatar van michielheinhuis

michielheinhuis

Deze film benadert bij lange na niet de films van Karst vd Meulen maar wat een jeugdsentiment zeg. En opgenomen in mijn eigen woonplaats..