The Klezmatics: On Holy Ground (2010)

1 stem

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Erik Anjou
met Matt Darriau, Lisa Gutkin en Frank London

Al sinds hun eerste concert in 1988 is de New Yorkse muziekgroep The Klezmatics de stuwende kracht achter de wereldwijde klezmerrevival. De band heeft de Oost-Europese muziek van Asjkenazische joden gangbaar gemaakt in het internationale muziekcircuit. Deze documentaire volgt de band gedurende vier jaar en laat zien hoe hun muziek taal, religie en geografie overstijgt.

avatar van missl
Interessante groep. Een docu die heel dichtbij de groep gaat en waarbij het niet enkel over rozen gaat. Deze mensen doen het puur omdat ze het willen en dat is wel mooi om te zien.