Laughter in the Dark (1969)

Alternatieve titels: La Chambre Obscure | De Donkere Kamer

1 stem

Frankrijk / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Tony Richardson
met Nicol Williamson, Anna Karina en Jean-Claude Drouot

Sir Edward More, een schatrijke kunsthandelaar van middelbare leeftijd, komt volledig in de ban van een bioscoopbediende en laat voor haar zijn vrouw en zijn kinderen alleen achter. Bij een auto-ongeval wordt hij door de schuld van het meisje blind en is nu volledig afhankelijk van haar. Zij bedriegt hem met een jonge oplichter die voortdurend aanwezig is in de villa waar ze zich hebben teruggetrokken. Langzaam wordt Sir More zich bewust van de onzichtbare aanwezige.

avatar van Mac Hammer Fan
Hoofdacteur Nicol Williamson sleepte een Award in de wacht: deze van de beste acteur op het San Sebastián International Film Festival
in 1969.