Sorrell and Son (1927)

geregisseerd door Herbert Brenon
met H.B. Warner, Anna Q. Nilsson en Mickey McBan

Kapitein Sorrell komt terug van de oorlog en ziet dat zijn vrouw de benen heeft genomen en dat zijn zoontje nu afhankelijk is van hem. Hij kan nauwelijks een baan vinden totdat hij als portier wordt aangenomen, wat hij blijft doen zodat zijn zoon een goede opleiding kan genieten. Wanneer de zoon op latere leeftijd een succesvolle dokter wordt, wordt er bij zijn vader een ongeneeslijke vorm van kanker ontdekt. Nu zijn vader langzaam wegkwijnt kan de zoon niet langer toezien. Ze besluiten om, met heel veel tegenzin, euthanasie te plegen.

lowhusky
niet meer verloren, maar deze film moet ik dus nog zien (wat bijna onmogelijk is) oscar-nominatie beste regie