Souvenir d'Italie (1957)

Alternatieve titels: Souvenirs van Italië | Souvenirs d'Italie | It Happened in Rome

1 stem

Frankrijk / Italië / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Antonio Pietrangeli
met June Laverick, Isabelle Corey en Ingeborg Schöner

Drie jonge en mooie meisjes, een Engelse, een Franse en een Duitse, brengen hun vakantie door in Italië. Ze verkiezen te liften en zo reizen ze vrij door het land, maar worden ze ook betrokken bij verscheidene sentimentele avonturen met lokale jongens. Heel wat pret maar vaak ook verdriet voor de te korte verhoudingen. Wanneer het tijd is om naar huis terug te keren beloven ze elkaar de volgende vakantie hun reis nog eens over te doen.