Et Sheaava Nafshi (2005)

Alternatieve titel: Keep Not Silent

Israël
Documentaire

geregisseerd door Ilil Alexander

Drie lesbiennes uit Jeruzalem vertellen over hun leven binnen een orthodoxe gemeenschap die homoseksualiteit verbiedt. Na haar vierde kind raakte Ruth in een depressie: ze kwam erachter dat ze gedurende haar getrouwde jaren de vrouwenliefde had gemist. Yehudit discussieert met de rabbi over het verbod op homoseksualiteit zoals die in de Thora is uitgevaardigd. De rabbi vergelijkt haar geaardheid met de aanleg voor kleptomanie en liegen. De gelovige Miriam-Esther wil niet herkenbaar in beeld komen. Via een webcam maakt ze duidelijk dat het leven van haar kinderen verwoest wordt als mensen erachter komen dat ze lesbisch is.