Johnny Tiger (1966)

1 stem

geregisseerd door Paul Wendkos
met Robert Taylor, Geraldine Brooks en Chad Everett

George Dean (Robert Taylor) en zijn drie kinderen moeten verhuizen, nadat hij een baan krijgt aangeboden bij het Seminole indianenreservaat. Hij is overweldigd door de armoe van de indianenstam en hun mogelijkheid om in de hedendaagse cultuur te leven zonder hun geschiedenis op te geven. Sam is de stamoudste en veracht George en alle andere blanken. Hij wil dat zijn kleinzoon Johnny alles wat maar met de blanken te maken heeft afzweert en de leiderschap van de stam op zich neemt. Johnny en Barbara, de dochter van George, worden verliefd op elkaar tegen de wil van zowel George als de stamoudste, terwijl George valt voor de charmes van de mooie dokter Leslie Frost.