Pellegrini d'Amore (1953)

Italië
Komedie / Drama

geregisseerd door Andrea Forzano
met Sophia Loren, Enrico Viarisio en Vich Dane

Een gravin huurt een villa aan de kust met de hulp van een valse professor en verandert het in een goktent. Tijdens de oorlog was de villa de woonplaats van een Duitse bevelhebber en later van een Amerikaanse. Beide bevelhebbers werden gefascineerd door het portret van een mooie vrouw dat in de villa hing. Na de oorlog keren de twee officieren terug, in de hoop die vrouw te ontmoeten. De gravin stelt hen voor aan een meisje dat zij betaald heeft om haar plaats in te nemen. De beide mannen doen alles wat ze kunnen om haar als hun verloofde te krijgen, wat uiteindelijk tot een hevige vechtpartij leidt. Beiden worden ze bewusteloos geslagen. Als ze op een andere plaats weer bijkomen chanteert de gravin hen, door hen beiden te zeggen dat ze hun rivaal hebben vermoord.