Sergeants 3 (1962)

Komedie / Western

geregisseerd door John Sturges
met Frank Sinatra, Dean Martin en Sammy Davis Jr.

Brigadiers Mike Cherry, Chip Deal en Larry Barrett zijn altijd in voor een gevecht, maar ook bereid om voor elkaar te sterven. Samen met Jonah Williams, een dief met aspiraties om gevechtssoldaat te worden, gaan ze op pad om een Indiaanse chief tegen te houden die van plan is om alle Indianen stammen te mobiliseren zodat ze alle blanken kunnen doden.

Wel leuk om de rat pack samen te zien maar minder waren de vreselijke flauwe grappen een western met humor nee niet mijn ding. Ook nog met Peter Lawford en Henry Silva

avatar van Justinw
Een aardige misser. Waar veel meer inzat. De Rat pack en John Sturges tot de beschikking en dan toch een mager resultaat te brengen.

De film duurt te lang is te saai en weinig origineel.

Een film met de Ratpack. Het ligt voor de hand dat de heren maar al te graag hun levenswandel en het imago dat ze in hun professioneel leven hebben opgebouwd zullen doortrekken : Frank, the leader, Peter, niet ver de vrouwtjes, Dean, niet ver van de fles, Sammy, een beetje de minste en goed om wat te incasseren, Joey, op de achtergrond.
"Sergeants 3" is dan ook een film waarbij Sinatra en co wellicht meer plezier hebben beleefd aan het draaien ervan dan de toeschouwer die deze western-komedie te verwerken kreeg.
Nochtans, is het beter dan ik had verwacht. Tenslotte zit er toch een verhaal in, Indianen die trachten hun grondgebied te vrijwaren en hun eigen leven weer op te pikken en, al vallen dialogen en grappen vaak flauw uit en wordt er soms een loopje met de werkelijkheid genomen, tenslotte is het als komedie bedoeld.