The Second Coming (2003)

Verenigd Koninkrijk
Fantasy / Drama

geregisseerd door Adrian Shergold
met Christopher Eccleston, William Travis en Ahsen Bhatti

Steve Baxter verdwijnt voor veertig dagen van de aardbodem. Wanneer hij plots terugkeert en verkondigt dat hij de zoon van God is, vrezen zijn vrienden dat hij gek geworden is. Via het internet roept hij gelovigen op om bijeen te komen op het stedelijk voetbalplein. Daar verricht voor de ogen van de hele wereld een mirakel. De media is uitzinnig en Steve wordt in hechtenis genomen voor zijn eigen veiligheid. Hij wil dat er een 'Derde Testament' wordt geschreven dat binnen vijf dagen bij hem wordt afgeleverd.

avatar van Pelagatti
Niet echt een film, maar meer een miniserie van 2 afleveringen. Brits acteerwerk is niet zo goed, thema echter wel. Er zitten wel subtiele elementen in de dialogen. Het bekende stuk "You Lot" (gebruikt op het album Blue van de psychedelic houseformatie Orbital) is briljant. De 'duivels' hadden nog iets enger gemogen. Maar het gaat in deze serie vooral om de achterliggende gedachte en niet zo zeer op de visuals/make up enz. The Second Coming... je moet er van houden. Het blijft een low budget serie.