Obiettivo Ragazze (1963)

1 stem

Italië

geregisseerd door Mario Mattoli
met Franco Franchi, Ciccio Ingrassia en Alighiero Noschese

Wanneer een groep ex-militairen voor een diner samenkomt, wijden zij hun gesprekken volledig aan de oorlog. Hun tongen komen los door de goede wijn en het lekkere maal en als gevolg daarvan worden hun verhalen meer en meer overdreven, terwijl ze fantaseren hoe moedig ze in het conflict hadden willen zijn. In werkelijkheid was hun bijdrage tot de oorlogsinspanningen evenwel uiterst bescheiden en stapelden hun blunders en misverstanden zich op...

avatar van Mac Hammer Fan
Flauwe komedie over het leger en de militaire dienst, geserveerd in vier afzonderlijke verhalen, waarvan geen enkele boven de middelmaat reikt. Te weinig goede gags om geslaagd te zijn.