• 8.253.309 stemmen

Drama / Western | 78 minuten

Genre: Drama / Western

Geregisseerd door: George Sherman

Met onder meer: Yvonne De Carlo, Dan Duryea en Rod Cameron

IMDb beoordeling: 6,1 (207)

Plot River Lady

"Gambling mistress of the untamed Mississippi where men are as good as their fists and women as good as their kisses!"

Voorjaar in de 19e eeuw. Houthakkers komen aan bij het houtzagersdorp dat stroomopwaarts van de Mississippi ligt. De rivierboot, waarop gegokt kan worden, is er ook. Aan boord is rivierkoningin Sequin. Zij houdt van houthakker Dan Corridan. De slimme zakenman Beauvais wil niet alleen de gehele houthakkersbusiness in zijn bezit hebben, maar hij wil ook Sequin. Om Dan in haar buurt te houden manipuleert Sequin Beauvais, zodat hij de lokale Morrisson Houtzagerij runt, maar dan zet Morrissons dochter haar zinnen op Dan.

stinissen (crew films & series)

Film moet het hebben van de mooie opnames en kleuren zonder dat blijft er niks over.

avatar van mr rumson

mr rumson

River Lady is een Kleurrijke western over houthakkers.

Maar wie aan western denkt met veel gunfights , vuistgevechten en wilde achtervolgingen te paard die komt bedrogen uit.

Het enige wat met western te maken heeft is de tijd waarin het zich afspeelt.

Er mag dan weinig actie in deze film zitten toch wist mij deze best te vermaken .

Al was het maar om te kijken of de plannetjes van Yvonne De Carlo lukken om Rod Cameron voor haar te winnen .

Maar zo is er nog een dame die er ook alles aan doet om Rod Cameron voor haar te winnen .

En als of dat nog niet genoeg is is er nog de gehaaide zakenman Dan Duryea .

De acteurs doen het naar behoren maar het verhaal blijft vrij oppervlakkig .

Wel zitten er mooie stukken in zoals hoe de houthakkers de boomstammen over de rivier voeren .

Maar de film mist toch wel wat spanning ook blijft het allemaal wat te voorspelbaar .

Hier had meer ingezeten nu kan ik er niet meer van maken dan 3 sterren .