The Flesh Is Weak (1957)

1 stem

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Don Chaffey
met John Derek, Milly Vitale en William Franklyn

De onschuldige Marissa Cooper is door een souteneurfamilie verleidt tot prostitutie. Wanneer Marissa uit deze, voor haar, onverkwikkelijke omgeving probeert te ontsnappen, laat de souteneurfamilie haar arresteren en ze belandt, vanwege valse beschuldigingen, in de gevangenis. Door toedoen van journalist Lloyd Buxton komt Marisssa weer uit de gevangenis en Buxton beschuldigt vervolgens de souteneurfamilie van Marissa's ondergang.

avatar van Brix
Bijzonder sfeervol gefilmd in een mistige en regenachtige Londense setting.

Opvallend sterk acteerwerk van Derek, die souteneur Tony Giani geloofwaardig neerzet.
Vitale, in een van haar weinige Engelstalige rollen, is ook goed.

Mooie kleine rol van Freda Jackson (Trixie)

Goed plot, al had ik het einde misschien toch liever een tikkeltje anders gezien.