Novelle Licenziose di Vergini Vogliose (1973)

Alternatieve titel: Diary of a Roman Virgin

1 stem

Italië

geregisseerd door Joe D'Amato
met Gabriella Giorgelli, Margaret Rose Keil en Enza Sbordone

Een typisch anthologie uit de "Decamerone" van Boccaccio. Chaucer vertelt de volgende verhalen aan Boccaccio; een man die wordt veroordeeld om voortdurend door vrouwen te worden verkracht; een monnik die wordt veroordeeld om in een vat te leven; een vrouw, Alessandra, die met seniele oude mannen de liefde moet bedrijven en, ten slotte, Giannetto, een muziekleraar, die wordt veroordeeld om in zijn rol "gespeeld" te worden door twee vrouwen. Boccaccio ontwaakt uit zijn slaap en is bang dat hij zelf zal worden veroordeeld, en in de hel zal belanden die Chaucer in zijn verhalen geschapen heeft. Hij beslist alles te verbranden maar Petrarcha waarschuwt hem: "Als je nu al die verhalen verbrandt, hoe kan men er dan later nog een film van maken?"