System ohne Schatten (1983)

Alternatieve titel: Closed Circuit

West-Duitsland
Drama / Misdaad

geregisseerd door Rudolf Thome
met Bruno Ganz, Hanns Zischler en Dominique Laffin

Computerprogrammeur Victor Faber ontwikkelt en overziet de fabricage van een systeem dat geschikt is voor bedrijven en banken. Hij is een einzelgänger die niemand in zijn omgeving toelaat. Totdat hij op een dag Juliet leert kennen. Faber wordt verliefd op die aantrekkelijke en mysterieuze vrouw. Hij laat zich door een vriend van haar, Melo, overhalen om zijn kennis te gebruiken bij een bankoverval. Alles loopt volgens plan, totdat tijdens de voorbereidingen een nachtwaker wordt gedood. Het hele plan dreigt uit de hand te lopen.