Minty: The Assassin (2008)

Actie / Komedie

geregisseerd door Eugene Baldovino
met Anthony Ray Parker, Elina Madison en Chip Joslin

De film draait rond Minty, een jeugdige, punky, feministe; een heroïne die haar speciale eigenschappen verkrijgt door het eten van chocoladebonbons, bekend om zijn oppeppende anti-oxidanten werking. Op een dag wordt de agent van Minty, Big Boss, een fatsoenlijke oudere heer, in gijzeling genomen door Doctor Brain Bender, een boosaardige neurologist. Minty vecht dan haar weg omhoog door verschillende verdiepingen van het paranormale gebouw van Doctor Brain Bender om Big Boss te redden. Een aantal merkwaardige schurken vormen hierbij een belemmering: Captain Capability, een natuurfreak; Sensational Ninja, een verwijfde moordenaar; Rat Monster, een depressieve mutant; Bruce Zee, een psychotische martial arts beoefenaar; Molly Leviathan, een sensuele fantasie vixen; Zen Cowboy, een geblinddoekte gangster, en Double Delicious, een intellectuele lesbische vampier. Gedurende dit alles leert Minty haar tegenstanders over de fascinerende wereld van de natuurlijke wetenschappen waarbij ze gebruikt maakt van haar schoonheid, haar hersens en haar pure bruutheid ten einde op deze wijze de biologische overlevingstheorie van Darwin te demonstreren.