Murder in the Fleet (1935)

1 stem

Mystery / Drama

geregisseerd door Edward Sedgwick
met Robert Taylor, Jean Parker en Ted Healy

Lt. Tom Randolph is één van een groep marine officiers die opgesloten zit op zijn schip als er een moord gepleegt wordt. Het slachtoffer was bezig om onderdelen van een nieuw elektrisch controle apparaat, waardoor iedereen die met hem in aanraking zijn geweest worden verdacht. Of als moordenaar, of als spion of beide. Wanneer er meerdere moorden worden gepleegt neemt Lt. Randolph het heft in eigen handen en gaat op zoek naar de dader.

avatar van Dutchfan
Mix van komedie en thriller.
Deze B-film was in 1935 een groot succes en maakte Robert Taylor tot een ster.

De film is wat rommelig en geeft de marine niet bepaald een goede naam.
Ondanks het feit dat het op het schip wemelt van de mariniers, schijnt het voor de moordenaar heel eenvoudig te zijn om een aantal moorden te plegen.

Ted Healy, Una Merkel en Ned Pendleton zijn vooral goed.

De acteurs die het lastige echtpaar "Justin" aan boord van het schip, speelden waren in het echt ook een echtpaar (John Hyams & Leila McIntyre) ...Zij speelden in 1932 ook de ouders van Ruby Keeler in de film:"Footlight Parade" en waren in het echt de ouders van de filmactrice Leila Hyams.

De finale van de film is erg spannend.