Qué Viva Mauricio Demierre (2006)

Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Stéphane Goël
met Chantal Bianchi, Sergio Ferrari en Santiago Mercado Ruiz

Twintig jaar na de moord op de Zwitser Mauricio Demierre trekt zijn toenmalige vriendin Chantal Bianchi terug naar Nicaragua, naar de resten van een revolutie. Mauricio trok in 1982 met Chantal naar Nicaragua om de Sandinistische regering te helpen bij de opbouw van het land. Wanneer hij wordt vermoord door de door de VS ondersteunde contrarevolutionairen maakt dat van hem een martelaar. 'Que Viva Mauricio Demierre' schetst een opmerkelijk beeld van de revolutie en de rol van de kerk daarin. Met als rode draad Chantals inspanningen een theaterstuk opgevoerd te krijgen bij het graf van haar vriend.