• 11.216 nieuwsartikelen
  • 9.019.669 stemmen

Lo Chiamavano King (1971)

Western | 90 minuten

Genre: Western

Alternatieve titels: Bullet King / His Name Was King

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Giancarlo Romitelli

Met onder meer: Richard Harrison, Klaus Kinski en Anne Puskin

IMDb beoordeling: 5,1 (428)

Gesproken taal: Italiaans

Plot Lo Chiamavano King

King helpt Inspecteur Gordon en Majoor Harrington een bende misdadigers tegenhouden, die wapens over de Mexicaanse grens smokkelen. De gebroeders Benson hebben in het verleden de broer van King vermoord en zijn vrouw verkracht. Ze slagen erin de grens over te steken met een grote lading. King wordt ervan verdacht in het complot te zitten en wordt gevangen genomen, maar Majoor Harrington blijft in hem geloven en bevrijdt hem. King slaagt erin de broers Benson te doden en een einde te maken aan hun illegale handel. Pas dan ontdekt hij wie het ware brein achter de bende is ...

logo tmdbimage

avatar van thunderball

thunderball

Deze pas geleden bekeken op een R1 Wild East dvd.

Dit wordt hier en daar wel de beste western met Harrison genoemd, maar vond het zelf redelijk doorsnee.

Harrison zelf kende ik eigenlijk ook niet echt en heel erg geweldig vond ik 'm in deze film niet. Hij kan zich niet meten met echte klasbakken als Nero en Gemma.

Aanwezigheid Kinski maakt dan wel weer het nodige goed, zijn rol is zoals gewoonlijk niet bijster groot, maar mooi over de gehele film verdeeld en wat opvalt:

hij lijkt voor de verandering eens niet een schurk te spelen, komt zelfs hier en daar sympathiek over en dan weet je als geoefende kijker dat er iets niet helemaal snor zit. Drie maal raden wie de echte schurk op het eind van het verhaal blijkt te zijn.

Voor de rest redelijk vermakelijk, maar absoluut geen topper, ook niet in het betreffende genre.

Een vijf, ofwel 2,5 ster.