Amon Saga (1986)

Japan
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Shunji Ôga
met de stemmen van Ken'yû Horiuchi, Banjô Ginga en Ichirô Nagai

Amon is een jonge krijger op een hopeloze zoektocht om de dood van zijn moeder te wreken. Wanneer zijn jacht hem leidt naar het kasteel van Emperor Valhiss, moet Amon de toelatingstesten doorstaan om tot de orde van de ridders van de keizer te behoren, om zo beter zijn doel te bereiken. Eenmaal binnen in het hart van het zwaar beveiligde fort loopt Amon per toeval tegen de verschijning van prinses Lichia, de dochter van koning Sem Darai. De keizer hoopt de dochter van de koning te kunnen ruilen voor een kaart die hij in bezit heeft. Maar wat is het doel van de keizer?

avatar van lordsnoopy
Kort, vermakelijk actiefilmpje met redelijke animaties.
De stijl deed me nog enigzins terugdenken aan Vampire Hunter D, maar die is toch een level hoger dan deze film.
Het gaat vooral om Amon en zijn zin op wraak nemen op de keizer. Helaas wordt er verder bijna niets over de personages verteld, waardoor het verhaal diepgang mist.
Een gemiste kans wat dat betreft, maar gelukkig bevat de film nog wel enige leuke actiescènes die het toch de moeite maken om de film af te kijken.