De Laatste Eer (2003)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Maarten Schmidt en Thomas Doebele

Documentaire over de honderdduizenden vermiste soldaten die tijdens de tweede wereldoorlogen achterbleven op 'de velden van eer'. Waar in het verleden op Frans en Belgisch grondgebied slag werd geleverd, worden nu wegen aangelegd, industrieterreinen neergezet en Vinex-wijken gebouwd. Nog steeds worden hier resten gevonden van soldaten die destijds sneuvelden en verloren raakten. Engelse, Franse, Duitse en Amerikaanse organisaties proberen de identiteit van de soldaat vast te stellen en zoeken naar mogelijke familieleden die soms pas tachtig jaar later hun vermiste opa of vader alsnog kunnen begraven.