• 8.232.584 stemmen

I Giorni della Violenza (1967)

Western | 105 minuten

Genre: Western

Alternatieve titel: Days of Violence

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Alfonso Brescia

Met onder meer: Peter Lee Lawrence, Rosalba Neri, Beba Loncar

IMDb beoordeling: 5,7 (157)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Over I Giorni della Violenza

Tijdens de laatste maanden van de Burgeroorlog, wordt de broer van Joe onrechtvaardig gedood door Clifford, een kapitein in het leger van het Noorden. Joe beslist lid te worden van een groep Zuiderlingen om tot het einde te strijden. Joe wordt vogelvrij verklaard en men belooft een premie aan wie hem gevangen kan nemen. Na de oorlog keert Joe terug naar het landbouwbedrijf waar hij vroeger werkte. Zijn enig doel is zijn vroegere geliefde Christine weer te zien, de dochter van de eigenaar en de verloofde van de gehate Kapitein Clifford...

avatar van Quentin

Quentin

Mooie Duitse DVD van Koch onder de titel "Sein Wechselgeld ist Blei".

avatar van thunderball

thunderball

Gisteren de Duitse blu ray bekeken in het Italiaans met Duitse subs in zeer goede kwaliteit.

Onze favoriete pedante jongeling speelt dit maal de jongere broer van een -samen met zijn vrouw- vermoorde man, door een corrupte legerkapitein van het Noorden en zijn handlanger, tijdens het einde van de Amerikaanse burgeroorlog.

Onze held sluit zich aan bij Zuidelijke verzetsstrijders, die meer als een groepje struikrovers worden neergezet, zeker omdat ze worden aangevoerd door niemand minder dan Nello Pazzafini, een bekende, reguliere Spaghetti acteur, die altijd dezelfde onbetrouwbare stoethaspels neerzet (3x raden of hij uiteindelijk te vertrouwen is).

Bijzonder amusante film en met een goede, nagelbijtende en zeer bevredigende finale op het eind.

Toch wel weer een aanrader.

Een dikke zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van thunderball

thunderball

Overigens is dit weer een typische wraak Spaghetti western met Lawrence op jacht naar de moordernaars van zijn broer en diens vrouw. Smullen dus!