I Giorni della Violenza (1967)

Alternatieve titel: Days of Violence

Italië
Western

geregisseerd door Alfonso Brescia
met Peter Lee Lawrence, Rosalba Neri en Beba Loncar

Tijdens de laatste maanden van de Burgeroorlog, wordt de broer van Joe onrechtvaardig gedood door Clifford, een kapitein in het leger van het Noorden. Joe beslist lid te worden van een groep Zuiderlingen om tot het einde te strijden. Joe wordt vogelvrij verklaard en men belooft een premie aan wie hem gevangen kan nemen. Na de oorlog keert Joe terug naar het landbouwbedrijf waar hij vroeger werkte. Zijn enig doel is zijn vroegere geliefde Christine weer te zien, de dochter van de eigenaar en de verloofde van de gehate Kapitein Clifford...

avatar van Quentin
Mooie Duitse DVD van Koch onder de titel "Sein Wechselgeld ist Blei".

avatar van thunderball
Gisteren de Duitse blu ray bekeken in het Italiaans met Duitse subs in zeer goede kwaliteit.

Onze favoriete pedante jongeling speelt dit maal de jongere broer van een -samen met zijn vrouw- vermoorde man, door een corrupte legerkapitein van het Noorden en zijn handlanger, tijdens het einde van de Amerikaanse burgeroorlog.
Onze held sluit zich aan bij Zuidelijke verzetsstrijders, die meer als een groepje struikrovers worden neergezet, zeker omdat ze worden aangevoerd door niemand minder dan Nello Pazzafini, een bekende, reguliere Spaghetti acteur, die altijd dezelfde onbetrouwbare stoethaspels neerzet (3x raden of hij uiteindelijk te vertrouwen is).

Bijzonder amusante film en met een goede, nagelbijtende en zeer bevredigende finale op het eind.

Toch wel weer een aanrader.
Een dikke zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van thunderball
Overigens is dit weer een typische wraak Spaghetti western met Lawrence op jacht naar de moordernaars van zijn broer en diens vrouw. Smullen dus!