Onde a Terra Acaba (2001)

Alternatieve titel: At the Edge of the Earth

Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Sérgio Machado
met Mario Peixoto, Carmen Santos en de stem van Matheus Nachtergaele

Deze documentaire toont het leven en werken van de Braziliaanse filmmaker Mario Peixoto. Toen de jonge Peixoto in 1931 bezig was met zijn film Limite, werd hij benaderd door Carmen Santos, een filmster uit het tijdperk van de stomme film. Mario Peixot begon daarop aan de film Onde a Terra Acaba, maar het project liep finaal in de soep. Aan de hand van dagboeken en brieven, evenals interviews en originele foto's en filmbeelden, reconstrueert Machado, onder dezelfde titel als de nooit voltooide film, het leven van Mario Peixoto als regisseur.

Mario Peixot regisseerde zijn enige film Limite op jonge leeftijd.
Deze documentaire over hem draaide o.a. op het IFFR 2002.