La Scimitarra del Saraceno (1959)

Alternatieve titels: The Pirate and the Slave Girl | De Wraak van de Saraceen | La Vengeance du Sarrasin

1 stem

Italië / Frankrijk
Avontuur / Romantiek

geregisseerd door Piero Pierotti
met Lex Barker, Chelo Alonso en Massimo Serato

Het verhaal speelt zich af in de periode toen de piraten de rijke steden aan de kusten van Italië en Spanje aanvielen en hun dodelijke zwaarden gebruikten tegen edelmannen en hun wachten. Dragut, de piraat, overvalt Rodi. Hij steelt waardevolle documenten van hem en kidnapt de dochter van de gouverneur. Daarop laat de gouverneur een gereputeerde zwaardvechter vrij uit de gevangenis en stuurt hem naar de piraten met de opdracht zowel de documenten als zijn dochter terug te brengen. Drago vervult zijn opdracht maar wordt verliefd op het meisje..