Gungala la Pantera Nuda (1968)

Alternatieve titels: Gungala, the Black Panther Girl | Gungala, the Naked Panther

Italië
Avontuur

geregisseerd door Ruggero Deodato
met Kitty Swan, Micaela Pignatelli en Angelo Infanti

Een verzekeringsmaatschappij, die door een rijke Engelse familie wordt geleid, organiseert een expeditie naar Afrika om een verloren erfgename op te sporen. Ze zou opgevoed zijn in de wildernis als Gungala. Wanneer de ontdekkingsreizigers haar vinden wordt één van hen op haar verliefd...

avatar van movie acteurs
Een van de eerste films van de later berucht geworden regisseur Ruggero Deodato. Een kleurrijke omgeving met een klein avontuurtje zorgde ervoor dat dit voor mij prima te pruimen is. Ook nog een best aardige muziek score van Sandro Brugnolini en Luigi Malatesta. 3,5.

avatar van Brix
Kitty Swan was een prachtige verschijning.
Hoe triest dat ze na deze film nog maar zo kort te gaan had als actrice.
Eind 1970 liep zij tijdens de opnames van een Tarzan film in Florida zulke ernstige brandwonden aan gezicht en andere lichaamsdelen op dat haar carrière abrupt stopte.
Hetzelfde was overigens het geval met de acteur die de rol van Tarzan speelde in die film, Steve Hawkes.