Il Cavaliere del Castello Maledetto (1959)

1 stem

Frankrijk / Italië
Avontuur

geregisseerd door Mario Costa
met Massimo Serato, Irène Tunc en Luisella Boni

Ugone zet zijn oom, Graaf Oliviero, koning van Valgrande, gevangen en probeert een verklaring van hem te verkrijgen waarin hij alle rechten op zijn bezit en de troon aan hem overlaat. Maar de graaf weigert dit te ondertekenen. Daarop vraagt Ugone aan Isabella, de dochter van Oliviero om met hem te huwen, zodat hij op die manier erfgenaam van de troon wordt. Ondertussen legt hij zware belastingen op aan de bevolking, die met de steun van een geheimzinnige ruiter begint te rebelleren. Ugone hoopt om de gevoelens van Isabella te veranderen, maar zij blijft hem weigeren.