Il Capitano Nero (1950)

Italië
Avontuur

geregisseerd door Giorgio Ansoldi en Alberto Pozzetti
met Steve Barclay, Marina Berti en Paul Muller

De zogenaamde gentleman Garlandi heeft Lisa, een edele dame, verkracht en samen met hertog Riano doodt hij haar twee broers die zich willen wreken. Marco, de derde broer van Lisa, wil met de hulp van enkele andere edelmannen Garlandi straffen voor zijn wandaden. Hun opzet mislukt eerst en ze worden gevangen genomen, maar komen nadien vrij en slagen ze erin het recht te doen geschieden. Er is echter nog een ander meisje dat ze moeten redden. De hertog is van plan de jongedame Vivaldi te ontvoeren en haar te dwingen om hem te huwen.