Hotshot (1987)

Drama / Komedie

geregisseerd door Rick King
met Pelé, Jim Youngs en Penelope Ann Miller

Hij reist van New York naar Brazilie om een voetbalveteraan als trainer te kunnen krijgen, maar deze wil het niet doen, hij is nu tuinman. Daarom vertelt de jongen hoe hij probeerde, tegen de wil van zijn ouders, een hotshot te worden.

avatar van speedy23
Edson Arantes do Nascimento, bijgenaamd Pelé: hij scoorde bijna 1300 doelpunten in 1321 wedstrijden. Hij gaf meer interviews in meer landen dan ieder levend mens op aarde. Zijn voetbal elektriseerde de wereld en zijn charisma heeft de hele voetbalminnende wereld in zijn greep gehouden. Men kon hem voor het eerst op het witte doek zien in Escape To Victory (1981)...