Il Ponte dei Sospiri (1964)

Alternatieve titels: Le Pont des Soupirs | El Puente de los Suspiros | The Avenger of Venice

Italië / Spanje / Frankrijk
Avontuur

geregisseerd door Carlo Campogalliani en Piero Pierotti
met Brett Halsey, Gianna Maria Canale en Burt Nelson

Uit vrees dat Doge Condiano hun voorrechten zou verminderen, beschuldigen Venetiaanse edelmannen valselijk zijn zoon Rolando van moord. Condiano en Rolando worden gevangen genomen en zonder proces opgesloten in de vreselijke Venetiaanse gevangenis I Piombi. Met behulp van een gevangene en een knappe list slagen zij er evenwel in te ontsnappen. Ronaldo wil absoluut zijn onschuld bewijzen en zijn geliefde Leonara terugwinnen. Slaagt hij erin de ware verantwoordelijken voor het crimineel complot te ontmaskeren?