Trage Liefde (2007)

Alternatieve titel: De Nieuwe Lola's - Trage Liefde

Nederland

geregisseerd door Boudewijn Koole
met Victor Löw, Emiel Sandtke en Katja Herbers

Felix (23) zoekt voor het eerst van zijn leven zijn vader op. Zijn vader, Johan (44), runt een muziekcafé in Amsterdam. Hij weet niet dat hij een zoon heeft. Felix bezoekt regelmatig het café van zijn vader, maar steeds is er een reden om de bekendmaking nog even uit te stellen. Johan is homoseksueel. Hij begrijpt de zoekende blikken van Felix anders. Hij denkt dat Felix, net als hij in zijn jonge jaren, op zoek is naar zijn seksuele geaardheid

neo (crew)
Een van de laatste Lola's van de reeks 2007 die ik nog niet had gezien. Trage Liefde heeft een goede dramatische spanning tussen vader en zoon, prima gespeeld door Low en Sandtke en geeft op interessante wijze een identiteitscrisis weer. Best aardig. 3 sterren

avatar van mdj
mdj
Interessant gegeven met originele uitwerking. Goed gespeeld door beide hoofdrolspelers.

avatar van matthijs_013
Een zeer indrukwekkende en ondergewaardeerde film die met zijn zware thema's erg controversieel is. Löw speelt op hoog niveau, maar het is Sandtke die hier de show - terecht - steelt. Prachtige cinematografie en een indrukwekkend open verhaal, dat voor meerdere interpretaties mogelijk is en daarom stof tot nadenken biedt.

Deze karakterfilm (en tevens regiedebuut van Boudewijn Koole) vertelt op een pakkende en aansprekende wijze een controversiëel (en dramatisch) verhaal over twee mannen. Een recht toe recht aan film (zonder overdreven versiering), waarbij blikken belangrijker zijn dan de dialogen. Er wordt bijzonder goed geacteerd.