L'Oro di Londra (1967)

Italië
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Guglielmo Morandi
met John Karlsen, Jean Valmont en Carlo De Mejo

Met de hulp van meerdere medeplichtigen, organiseert Ed de aanval op een bestelwagen die een lading van goud vervoert. De opdracht wordt perfect uitgevoerd, het goud wordt gesmolten, er wordt een reusachtig anker van gemaakt en op een schip geladen dat klaar staat om de haven te verlaten. Ze slagen erin de politie te misleiden en varen richting Gibraltar. Maar een vreselijke onweersbui zorgt ervoor dat ze zowel het schip als het kostbare anker verliezen!

avatar van Brix
Op TV te zien, vrijdagnacht 15 juli > ARD 02:55 uur

avatar van Darbie
Leuke, vlotte en charmante misdaadfilm uit de jaren 60.

Wat "Italië" er mee te maken heef, is mij een raadsel want de film speelt zich vrijwel geheel af in Engeland en is ook zeer "Brittish".