Il Ricatto di un Padre (1957)

Italië

geregisseerd door Giuseppe Vari
met Eduardo Ciannelli, Janet Vidor en Ettore Manni

Mario Guarnieri, een industrieel, is in financiële moeilijkheden maar een hartaanval beëindigt dat en hij laat de firma Arlandi & Serpieri met een grote schuld achter. Zijn dochter, Silvana, verliefd op en verloofd met Paolo, een jonge ingenieur, staat op het punt Serpieri te huwen om de zaak van haar vader te beschermen. Haar moeder, Laura, is tegen het huwelijk en beslist de kwestie te bespreken met Arlandi, de partner van Serpieri. Arlandi geeft toe dat hij het bankroet van Guarnieri zelf heeft veroorzaakt omdat die zijn vrouw van hem had afgenomen. Nochtans belooft hij nu zijn best te doen om het huwelijk van Silvana te verhinderen..