• 8.257.889 stemmen

Ying Xiong Shen Hua (2001)

Actie | 95 minuten

Genre: Actie

Alternatieve titels: Payment in Blood / 英雄神話

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Phillip Ko

Met onder meer: Yu Rongguang, Vincent Wan Yeung-Ming en Lily Chung Suk-Wai

IMDb beoordeling: 4,8 (8)

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Plot Ying Xiong Shen Hua

Maffialeider Park Min-Wah komt op het idee om buitenlanders in te huren om deze een overval te laten plegen op een rivaliserende bende. Uit betrouwbare bronnen heeft hij vernomen dat ze op korte termijn 10.000.000 dollar aan cash in hun gebouw hebben, en als ze zelf de overval plegen er al snel wraakacties zouden komen, is het inschakelen van buitenstaanders een goed idee. De politie begint echter lucht te krijgen dat er de nodige dingen staan te gebeuren en stuurt een undercover agent Cha Jin-Hon om meer onderzoek te doen bij de twee organisaties.

avatar van P8rb

P8rb

Zeer slechte film, heel de film was veel te veel belicht. voor de rest kwam alles nogal nep over en acteerwerk was ook om te huilen. 1 ster

avatar van Torrez

Torrez

volgens mij is playbacken ook hun vak ,

komt zeer slecht over!

echt een eier!

maar voor de moeite

een 0,5!

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Laat ik eerst maar eens beginnen over de kwaliteit van film:

Ten eerste die neppe kut-dubbing. Er klopt echt helemaal niks van. Dat zie je zo aan die mondbewegingen.

Ten tweede het geluid. De geweerschoten lijken te zijn nagedaan met een keyboard.

Ten derde is deze film zo erg verlicht zodat je er geen reet van kan zien.

Afin, Alles hierboven heeft vast gewoon met de dvd te maken waar de uitgevers zonodig aan moesten pielen. Voor de rest ondanks al die dingen is deze film best nog wel te doen voor 1 keer. Ok, het verhaal is zo slap als stront maar de actiescenes zijn best wel te pruimen(ondanks die slordige keyboord tikken) Het acteerwerk vond ik daarintegen wel slecht. Volgens mij waren dit gewoon acteurs in opleiding. En ik vind het ook raar dat alles draait om een appel wat die huurmoordenaares vroeger heeft gekregen van die politieagent.

De film is niet goed maar wel leuk om eens 1 keer gezien te hebben. Hij was ook maar voor 1,50/5 voor 5 bij Bart Smit.

Ps: Volgens mij is dit geen HongKong film want het was volledig opgenomen in Seoul.