Heunggong Dai 1 Hung Chak (1998)

Alternatieve titel: Haunted Mansion

Hongkong
Horror

geregisseerd door Lai Chi To
met Gigi Lai, Anthony Wong Chau-Sang en Sheung Yee Lam

Gigi en haar man trekken ter bescherming in bij haar moeder wanneer een dode hond gevonden wordt voor haar huis. Van een lokale priester horen ze dat hun huis naast de poort van de hel gebouwd is. Eerst geloven ze er niks van, maar al snel gebeuren er de vreemdste zaken.

avatar van Linn
Dramatisch slechte horror.

Zelfs voor het jaartal waarin het gemaakt is is het een vreselijk verhaal, vreselijk acteerwerk en slechte special effects die totaal onder de maat zijn. Heb me niet echt vermaakt met deze film. Bagger! 0,5*

Waar Anthony Wong zich toch weer voor leent.

Visueel was het af en toe nog sfeervol. Daarmee is het beste dan ook gezegd. Acteerwerk is van een bedroevend laag niveau, de humor echt compleet misplaatst en eng kan je dit nu ook weer niet noemen.

Verder een typisch horror filmpje met een idioot makelaarsplotje er tussendoor geweven.

Misplaatste humor zorgt ervoor dat deze niet meteen makkelijk uit te zitten valt. Gelukkig viel er soms nog wat te zien.