Wartezimmer zum Jenseits (1964)

Alternatieve titels: Mark of the Tortoise | Waiting Room to the Beyond

West-Duitsland
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Alfred Vohrer
met Hildegard Knef, Götz George en Richard Münch

De Britse miljonair Sir Cyrus Bradley wordt gechanteerd. In ruil voor zijn leven moet hij 100.000 pond betalen aan een criminele organisatie die zich "De Schildpad" noemt. Ondanks de waarschuwingen gaat hij toch naar de politie en kort daarop wordt hij - ondanks bescherming - vermoord. Zijn neef roept de hulp in van Micklem om de moordenaars te vatten. Het spoor leidt ergens in een kasteel in Triest naar een kreupele miljonair en edelman, die een meedogenloze mensenhater is. Maar deze laatste krijgt evenwel steeds meer problemen met zijn handlangers en ook met zijn vrouw....

Een van de betere Wallace verfilmingen met wereldster Hildegard Knef en een hele jonge Götz George (Schimanski) en de boef je raad het al een hele enge Klaus Kinski.