La Otra Conquista (1998)

Alternatieve titel: The Other Conquest

Mexico

geregisseerd door Salvador Carrasco
met Damián Delgado, José Carlos Rodríguez en Elpidia Carrillo

Mei 1520, kort na de aankomst van de Spanjaard Cortez in het gebied van de Azteken in Mexico. Topiltzin is één van de weinige overlevenden van een brute slachtpartijen door de Spanjaarden bij de grote tempel van Tenochtitlan. Deze jonge Indiaan is een buitenechtelijke zoon van de keizer Moctezuma en hij vindt zijn land terug onder Spaans bewind, waar de Christelijke priester Diego als opdracht heeft de plaatselijke bevolking te bekeren. De twee mannen komen tegenover elkaar te staan in een conflict tussen de oude en nieuwe wereld.

avatar van Raspoetin
¡una película hermosa!